Робота вчителя емоційно напружена. "Це робота серця і нервів, це буквально щоденна і щогодинна витрата величезних душевних сил. Наша праця - це повсякчасна зміна ситуації, що викликає то посилене збуджен­ня, то гальмування" (В. Сухомлинський, Т.5,426).

Вчителю потрібна техніка саморегуляції, яка дає йому  впевненість в роботі, дозволяє без зайвого емоційного напруження здійснювати професійну діяльність.

Педагогічний оптимізм, впевненість в собі, відсутність страху перед діть­ми; уміння володіти своїми фізичним, психічним, емоційним станами; на­явність вольових якостей (цілеспрямованість, самовладання, рішучість, самокерування) сприяють позитивній самореалізації учителя.

Для зняття нервової напруги, напруження м'язів існують різні сис­теми вправ (аутотренінг, релаксація, гімнастика йогів тощо). Наведемо де­які  вправи, які необхідні для розвитку педагогічної техніки саморегуляції вчителя:

Вправа №1 (Аутотренінг).

Вихідне положення (в.п.) - стоячи, руки вперед. Нa рахунок "1-4": Повне напруження рук. Самонакази:- “Я сильний!

Я все можу! - Я все перенесу! - Я вчитель!!” На наступний рахунок "1-4" : Повне розслаблення: руки вільно падають вниз, голова, плечі розслаблені. Команди: -“ Я відпочив... - Я спокійний... - Все буде добре! - Буду працю­вати !”

Вправа №2  "Маска" релаксації.

В.п. - Сидячи, "поза кучера" (розслабити голову, плечі, руки).

Самонакази: розслабити лоба, брови розслабити, закрити очі, м'язи щік розслабити, губи, нижня щелепа вільно опущена вниз, опустити ГОЛО­ВУ, розслабити плечі, руки, живіт, ноги. Уявити картину відпочинку (на березі моря, річки, в лісі, в садку: "Мені добре. Сонечко гріє. Річка дзюрчить. Пташки співають..."). Бажано включити заспокійливу музику.

Відпочивши 2-3 хвилини, виходьте зі стану розслаблення: потягнути­ся, сісти прямо. Самонакази: “ Сплести пальці рук перед собою! Виверну­ти долоні наверх.  Зробити повний вдих, підняти наверх сплетені руки . З різ­ким видихом опустити руки.Вправу треба повторювати 2-3 рази.

Робота вчителя емоційно напружена. "Це робота серця і нервів, це буквально щоденна і щогодинна витрата величезних душевних сил. Наша праця - це повсякчасна зміна ситуації, що викликає то посилене збуджен­ня, то гальмування" (В. Сухомлинський, Т.5,426).

Вчителю потрібна техніка саморегуляції, яка дає йому  впевненість в роботі, дозволяє без зайвого емоційного напруження здійснювати професійну діяльність.

Педагогічний оптимізм, впевненість в собі, відсутність страху перед діть­ми; уміння володіти своїми фізичним, психічним, емоційним станами; на­явність вольових якостей (цілеспрямованість, самовладання, рішучість, самокерування) сприяють позитивній самореалізації учителя.

Для зняття нервової напруги, напруження м'язів існують різні сис­теми вправ (аутотренінг, релаксація, гімнастика йогів тощо). Наведемо де­які  вправи, які необхідні для розвитку педагогічної техніки саморегуляції вчителя:

Вправа №1 (Аутотренінг).

Вихідне положення (в.п.) - стоячи, руки вперед. Нa рахунок "1-4": Повне напруження рук. Самонакази:- “Я сильний!

Я все можу! - Я все перенесу! - Я вчитель!!” На наступний рахунок "1-4" : Повне розслаблення: руки вільно падають вниз, голова, плечі розслаблені. Команди: -“ Я відпочив... - Я спокійний... - Все буде добре! - Буду працю­вати !”

Вправа №2  "Маска" релаксації.

В.п. - Сидячи, "поза кучера" (розслабити голову, плечі, руки).

Самонакази: розслабити лоба, брови розслабити, закрити очі, м'язи щік розслабити, губи, нижня щелепа вільно опущена вниз, опустити ГОЛО­ВУ, розслабити плечі, руки, живіт, ноги. Уявити картину відпочинку (на березі моря, річки, в лісі, в садку: "Мені добре. Сонечко гріє. Річка дзюрчить. Пташки співають..."). Бажано включити заспокійливу музику.

Відпочивши 2-3 хвилини, виходьте зі стану розслаблення: потягнути­ся, сісти прямо. Самонакази: “ Сплести пальці рук перед собою! Виверну­ти долоні наверх.  Зробити повний вдих, підняти наверх сплетені руки . З різ­ким видихом опустити руки.Вправу треба повторювати 2-3 рази.