Освітня програма

БОЛГРАДСЬКОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ №3 БОЛГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

Розділ 1. Призначення школи та засіб ії реалізації

 

Законом України «Про освіту» передбачено, що саме для розвитку здібностей, обдарувань і талантів дітей створюються освітні заклади. Вони покликані  примножити інтелектуальний потенціал України, дати можливість учням здобути знання, розкрити та сприяти реалізації їх індивідуальних творчих здібностей і обдарувань.

Метою БОЛГРАДСЬКОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ №3 є здобуття знань, розвиток  здібностей, ціннісних орієнтацій у процесі активної  діяльності, набуття особою досвіду, комплексу ключових компетентностей .

Основна мета навчального закладу – здобуття  загальної  середньої освіти.

БОЛГРАДСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ №3  здійснює освітній процес за трьома рівнями повної середньої освіти:

I рівень – початкова освіта  тривалістю 4 роки;

II рівень – базова середня освіта тивалістю 5 років;

III рівень – профільна середня освіта  тривалістю 2 роки.

Повна загальна середня освіта БОЛГРАДСЬКОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ №3   надає три рівні освіти, визначені нормативно-правовою базою України:

початкова загальна освіта тривалістю чотири роки;

азова загальна середня освіта тривалістю п’ять років;

рофільна середня освіта тривалістю два роки.

Осовними засобами реалізації призначення БОЛГРАДСЬКОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ №3  є обов’язкове виконання змісту загальноосвітніх програм та програм біологічного профілю, філологічного з вивченням двох іноземних мов.

Головними завданнями навчального закладу є:

– створити якісно нові умови для виконання Закону України «Про освіту», реалізації  Концепції  Нової  української  школи, формування освічених українців, всебічно розвинених, відповідальних громадян і патріотів, здатних до ризику та інновацій;

– створити  умови для громадянсько-патріотичного, духовного, творчого розвитку особистості;

– створити умови для здійснення  профільного навчання;

– в освітньому процесі впроваджувати  інновації,  використовувати  сучасні інформаційно-комунікаційні технології;

– створити умови для  безперервної самоосвіти педагогів;

– створити сприятливі умови для пошуку, підтримки та розвитку обдарованих дітей і молоді;

– створювати умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами;

– виховувати свідоме ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, сприяти формуванню засад здорового способу життя, збереженню і зміцненню фізичного здоров’я учнів;

– формувати в учнів особистісно-ціннісне ставлення до дійсності та мистецтва, сприяти розвитку емоційної сфери та естетичної свідомості, виховуванню загальнокультурної  та художньої  компетентностей,  здатності до самореалізації, потреби в  самовдосконаленні;

– створити сучасну матеріально-технічну базу закладу, забезпечити комп’ютеризацію освітнього процесу та естетичне оформлення навчальних кабінетів, приміщень в цілому;

– забезпечити взаємодію навчального закладу з соціальними інститутами, державними установами, громадськими організаціями та об’єднаннями, мистецькими спілками та закладами мистецького спрямування

Очікувані результати навчання здобувачів освіти

 

Досягнення мети, тим самим призначення школи, забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності, визначених Законом України «Про освіту»:

–       вільне володіння державною мовою;

–       здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами;

–       математична компетентність;

–       компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

–       інноваційність;

–       екологічна компетентність;

–       інформаційно-комунікаційна компетентність;

–       навчання впродовж життя;

       громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

–       культурна компетентність;

–       підприємливість та фінансова грамотність;

–       інші компетентності, передбачені  Державним стандартом освіти.

Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Навчальний заклад продукує розвиток цілісної системи навчання і виховання, яка забезпечить формування компетентностей, необхідних для успішної самореалізації кожного учня у суспільстві, збагатить її фізичне і духовне здоров’я.

Формуванню  ключових  компетентностей  сприяє  встановлення  та реалізація  в  освітньому  процесі  міжпредметних  і внутрішньопредметних зв’язків, а саме: змістово-інформаційних, операційно-діяльнісних  і  організаційно-методичних.  Їх  використання  посилює пізнавальний  інтерес  учнів  до  навчання  і  підвищує  рівень  їхньої  загальної культури,  створює  умови  для  систематизації  навчального  матеріалу  і формування  наукового  світогляду.  Учні  набувають  досвіду  застосування знань на практиці та перенесення їх у нові ситуації.

 

Розділ 3. Навчальний план та його обгрунтування на 2021/2022 навчальний рік.

 

 

           

Розділ 3. Навчальний план та його обгрунтування на 2020/2021 навчальний рік.

 

         Навчальний план на 2021-2022 н.р. БОЛГРАДСЬКОГО ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ №3 БОЛГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ складено з урахуванням вимог Законів України «Про освіту» (від 05.09.2017р., набраний чинність 28.09.2017р.); Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №87, із змінами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 24.07.2019 року №688.; Типових освітніх програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти, затверджених Наказом МОН України від 21.03.2018 року №268, із змінами, затвердженими Наказом МОН України від 08.10.2019 року №1272; Типової навчальної програми для 3-4 класів під керівництвом Савченко О.Я. , затвердженої Наказом МОН України від 08.10.2019 року №1273; постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011р. №1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти», постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2010р.  № 777«Про затвердження положення про загальний навчальний заклад», Концепції профільного навчання у старшій школі від 11.09.2009р. № 854, Декларації про права дитини, наказу МОН України «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої  освіти ІІ ступеня» від 20.04.2018р. №405; наказу МОН України «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня» від 20.04.2018р. №408

         Навчальні плани складено:

  • Для 1-2 класів згідно з Типовими освітніми програмами для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти, затверджених Наказом МОН України від 21.03.2018 року №268, із змінами, затвердженими Наказом МОН України від 08.10.2019 року №1272;
  • для 3-4 клаів створений на основі типового навчального плану за програмою Савченко О., затвердженої Наказом МОН України від 08.10.2019 року №1273.
  • Для 5-9 класів за   Типовою  освітньою  програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженою наказом МОН України від 20.04.2018  № 405  (таблиця 1,10);
  • Для 10-11 класів за Типовою  освітньою  програмою закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженою наказом МОН України від наказом МОН України   від 20.04.2018р. №408. (таблиця 2)

 

Години варіативної складової розподіляються :

  • у 1-2  класах по 1 г. на вивчення математики;
  • у 3-4 клаах по 0,5 годин на вивчення української мови та читання;
  • у 5 класі 1 годину надано на вивчення математики, 0,5 години – української мови, 1 години- зарубіжну літературу;
  • у 6 класі 0,5г. на українську мову, 1г.- на зарубіжну літературу, 1г.- на математику; 1г. на англійську мову; історія України та Всесвітня історія викладаються як інтегрований курс;
  • у 7 класі 0,5г. на українську мову, 1г.- на зарубіжну літературу, 1г.- на англійську мову ; 0,5- на хімію;
  • у 8 класі 1г.- на українську мову, 1г.- на зарубіжну літературу, 1г.- на англійську мову; 0,5- на історію України;
  • у 9 класі 1 годину надано на   зарубіжну літературу, 1годину- на українську мову;
  • у 10  класі - години  на вивчення вибірково - обов’язкових предметів передано 2г. на технології  в МНВК,  1г. на інформатику ; з додаткових годин виділено 1 годину на вивчення англійської мови та 3 г. передано на вивчення технології в МНВК, 0,5 години – на історію України, 0,5 годину на алгебру, 0,5г. на геометрію, 0,5 години- на хімію; з додаткових годин виділено  1г. на факультатив з   української мови та 1г. на факультатив з української літератури;
  • у 11 класі  - з вибірково-обовязкових предметів надано 1г. на технології, 2г. на інформатику; з додаткових годин 3г. на біологію, 1 г. – на англійську мову, 1г.- на історію України, 0,5г.- на алгебру, 0,5г. на геометрію, 1г.- на зарубіжну літературу, 1 г.- на факультатив з   української мови та 1г. на факультатив з української  літератури.
  • Години із фізичної культури освітньої галузі «Здоров’я і фізкультура» не враховувалися при визначенні гранично допустимого навчального навантаження учнів 1-11 класів, але обов’язково фінансуються.

Вивчення предметів у варіативній частині визначено в межах гранично допустимого навчального навантаження з урахуванням інтересів та потреб учнів.

 

Розділ 4. Особливості організації освітнього процесу та застосовуваних у

ньому педагогічних технологій

Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років (відповідно до Закону України «Про освіту»).

Базова  середня  освіта  здобувається,  як  правило,  після  здобуття початкової освіти. Учні, які здобули початкову освіту на 1 вересня поточного навчального  року  повинні  розпочинати  здобуття  базової  середньої  освіти цього ж  року.

Профільна  середня  освіта  здобувається,  як  правило,  після  здобуття базової середньої освіти. Учні, які здобули базову середню освіту  та успішно склали державну підсумкову атестацію на 1 вересня поточного навчального року  повинні  розпочинати  здобуття  профільної  середньої  освіти  цього  ж року.

Особи  з  особливими  освітніми  потребами  можуть  розпочинати здобуття базової та профільної середньої освіти за інших умов.

Форми  організації  освітнього  процесу  можуть  уточнюватись  та розширюватись  у  змісті  окремих  предметів  за  умови  виконання  державних вимог  Державного  стандарту  та  окремих  предметів  протягом  навчального року.

Рекомендовані  форми  організації  освітнього  процесу.  Основними формами організації освітнього процесу є різні типи уроку:

–  формування компетентностей;

–  розвитку компетентностей;

–  перевірки та/або оцінювання досягнення компетентностей;

–  корекції основних компетентностей;

–  комбінований урок та ін.

Також формами організації освітнього процесу можуть бути екскурсії, віртуальні  подорожі,  уроки-семінари,  конференції,  форуми,  спектаклі, брифінги, квести, інтерактивні уроки (уроки-«суди»,  урок-дискусійна група, уроки  з  навчанням  одних  учнів  іншими),  інтегровані  уроки,  проблемний урок, відео-уроки тощо.

Розділ 5. Показники (вимірники) реалізації освітньої програми

                  

Опис  та  інструменти  системи  внутрішнього  забезпечення  якості освіти.  Система  внутрішнього  забезпечення якості  складається  з наступних компонентів:

–  кадрове забезпечення освітньої діяльності;

–  навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності;

–  матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності;

–  якість проведення навчальних занять;

–  моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей).

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

–  оновлення методичної бази освітньої діяльності;

–  контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення;

–  моніторинг  та  оптимізація  соціально-психологічного  середовища  закладу освіти;

–  створення  необхідних  умов  для  підвищення  фахового  кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.